Marad a finnugor „elmélet”
2011.06.17. 11:17
A Magyar Hírlap online beszámolója szerint a korábbi ígéretek ellenére Szőcs Géza nem kezdeményez genetikai vizsgálatokat, és nem lesznek változások a tantervben sem.
és továbbb támadnak.......................mert lassan de itt a vége...
Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár a Magyar Hírlap megkeresésére elmondta, hogy a közeljövőben nem várható, hogy az oktatásba beépülnek „népünk őstörténetének a finnugortól eltérő elméletei”. A lap emlékeztet, hogy nyáron Szőcs Géza genetikai kutatási programot kezdeményezett: ennek során DNS-vizsgálatokkal erősítették vagy cáfolták volna meg a magyarság finnugor eredetét. Mint a helyettes államtitkár elmondta, az iskolákban ma is tanítják, hogy „a finnugor elméleten kívül más őstörténetek is léteznek”, de ezek részletezésére nincs szükség.
Emlékeztetnénk olvasóinkat, hogy „finnugor elmélet” nem létezik, mert a tudományban az elmélet bizonyos előfeltételezések és ebből következő módszerek összessége. Ilyen elméletnek tekinthető a történeti összehasonlító nyelvtudomány, melynek bizonyos feltételezései vannak a nyelvek fejlődéséről (pl. hogy a hangváltozások nem véletlenszerűen, hanem szabályosan, de legalábbis erős tendenciaként mennek végbe), és ezekek köszönhetően állapítható meg a nyelvek rokonsága. Az történeti összehasonlító nyelvészeti kutatások pedig meghatározták, mely nyelvekkel rokon a magyar, és ezeket a nyelveket nevezik uráli, illetve finnugor nyelveknek. Azok a „kutatás”-ok, melyek a magyar nyelv sumer, etruszk, török stb. rokonságát „bizonyítják”, nemhogy nem elméletek de hasonló elméleti háttéret sem tudnak felmutatni.
Emlékeztetnénk arra is, hogy a nyelvrokonságnak semmi köze a genetikai rokonsághoz. Biológiai felépítésének köszönhetően bármelyik ember bármilyen emberi nyelvet képes elsajátítani (legalábbis korai gyermekkorban biztosan). Ennek köszönhetően a nyelvek és a gének „keverednek”, pontosabban szólva: teljesen függetlenek egymástól. Egy személy genetikai állománya semmit nem mond az általa beszélt nyelv(ek)ről, és ez igaz fordítva is. Az angol esetében például nagyon szembetűnő, hogy embertanilag mennyire eltérő közösségek anyanyelve. Ha más nyelveknél ez annyira nem is feltűnő, ugyanúgy igaz.
Azzal egyet tudunk érteni, hogy az iskolában megemlítsék, hogy a magyar nyelv (és nem a magyarság!) finnugor származását sokan tagadják, de ehhez mindenképpen hozzá kell tenni, hogy ezt nem tudományos eredmények alapján teszik.
|