Tartalom
II.
"Galilea, Galilea, te gyűlölöd a Tórát!"
(Johanan ben Zakkaj kiáltása)
1. A NAPISTEN
Napisteni vonás Jézusban, hogy tudott vízen járni, mint Orion, a Nap-titán, akinek a hajnallal szoros kapcsolata van, akárcsak Jézusnak. (Archaikus népi imádságaink Jézust és Máriát a hajnallal azonosítják. Jung írja, hogy egy afrikai nép is a felkelő Napot tartja isteninek.(1) ) Orion a vakságát a felkelő Nappal gyógyította meg - és Jézus is több vaknak adta vissza a látását és halottakat támasztott fel, ami szintén Napisten voltára mutat. Apuleius leírt egy halottfeltámasztást híres regényében: a varázsló "Valami kis varázsfüvet rakott a halott szájára és mellére, aztán keletnek fordult, magába mélyedve imádkozott az életet adó fölséges naphoz..." (2)
"Míg Krisztus a nap, tehát a nappal uralkodója, addig az ellenség a hold, a sötétség fejedelme" (3). Ezért fogták el Jézust éjszaka, a Hold uralta sötétségben, és sötét lett a keresztre feszítésekor is. És Júdás, a gyalázatos árulás főszereplője 30 ezüstpénzt kapott, ami ismét csak szimbolikus értelmű üzenetet is hordoz: 30 napból áll a Hold-hónap és a Hold féme az ezüst...
2. JÉZUS A FÉNY
Jézus mondta: "Míg e világon vagyok, e világ világossága vagyok" (Ján. 9,5.) Lukács evangéliumában is olvashatjuk a történetet, mely szerint Jézus egy hegyre felvitte magával imádkozni Pétert, Jánost és Jakabot, "és imádkozása közben az ő orcájának ábrázata elváltozék és az ő ruhája fehér és fénylő lőn" (Luk. 9,29.) Pál apostolt, amikor közelgett Damaszkuszhoz és Jézus megszólította őt, "nagy hirtelenséggel fény sugárzó körül a mennyből" (Ap.csel.,9,3.)
Eddigi életem során egyszer láttam őt álmomban, rövid verset írtam róla:
Hatalmas máglyánál álltam
és emlékszem: Jézusra vártam,
hogy leszálljon hozzám.
És jött: hosszú haja, arca,
fehér ruhája fényből
és tűzből volt: sugárzott
és lángolt...
3. A HARCOS
Bizonyos, hogy Jézus éppen az nem volt, akivé az álkeresztény hamisítás évezredek óta próbálja tenni és akinek a Róla mit_sem tudók tömegei hiszik. Lagymatag, életellenes zsidó erkölcsprédikátornak tették meg, pedig éppen azért feszítették keresztre, mert nem volt élettagadó, mert nem volt zsidó, mert nem volt lagymatag, hanem harcos lázadó. ő egyszerre küzdött a judaizmus ellen, a hitetlenség és materializmus ellen, és szembeszállt az idegen uralommal. A zsidók, féltve a Törvény-vallásukat és gyűlölve a galileai (ó-izraeli) hitet és világszemléletet, inkább kiszolgáltatták Krisztust a rómaiaknak, hogy így veszejtsék el.
Kautsky helyesen ismerte fel, hogy az Olajfák Hegyén történt összecsapásról szóló eredeti hagyományt megcsonkították és már Lukács evangéliumában ellentmondások vannak a történet elbeszélésében. Ugyanis ha Jézus valóban ellenállás nélkül megadta magát, akkor mi értelme volt annak, hogy híveit közvetlenül azelőtt fegyverkezésre szólította fel? Lukács szerint: "De most, akinek erszénye van, elővegye, hasonlóképpen a táskát; és akinek nincs, adja el felső ruháját és vegyen rajta szablyát... Azok pedig mondának: Uram, ímé van itt két szablya. Ő pedig mondta: Elég." (22, 36 és 38.)
Krisztus harcos voltát nem csak ez az elbeszélés bizonyítja. A Tamás-evangélium szerint ő mondta: "Talán azt gondolják az emberek, hogy (azért) jöttem, hogy békét vessek a világra, és nem tudják, hogy (azért) jöttem, hogy meghasonlásokat vessek a földre, tüzet, kardot, háborúságot." (4) "Azért jöttem, hogy tüzet hozzak a földre, és mennyire szeretném, ha már lángolna." (5)
Szintén harcosra vall az is, hogy Jézus kötélből font ostorral verte ki a templomból a pénzváltókat és árusokat, mondván: "ne tegyétek az én Atyám házát kalmárság házává." (Ján. 2,16.)
4. A FÉRFI
Magyar Adorján a Csodaszarvasról szóló könyvében írta a következőket: "Különösen föltűnő ... a keresztény Magdalena és a buddhista Magaddai Amra-hitrege egyezése ... mert hiszen a Mária és Amra nevek is egymásra nagyon hasonlítanak... A bibliai és népi hagyomány szerint Magdaléna kétes erkölcsű nő volt;
Jézus hét ördögöt űzött ki belőle, miután megtért, Jézus lábaihoz borult és ezután igen ragaszkodott hozzá, sőt a népi hagyomány szerint jegyese is lett. Utóbb Jézus haját illatszerekkel áztatta, majd lábait is kenvén, ezeket hajával törölgette...
A buddhista Amra-hitrege szerint: Amra kétes erkölcsű, de igen szép nő volt, akinek a Gangesz folyó mellett gyönyörű kertje volt. Buddha a folyón átkelve kenetteljes erkölcsi prédikációt tart neki, mire Amra lábaihoz borul és megtér. Az erkölcsi prédikációt és megtérést eredetileg kétségtelenül szerelmi viszony helyettesítette, ami mindkét esetben vallási okokból van elhallgatva... Azon indíték, amely szerint Magdaléna Jézus haját illatosítgatja, nem egyéb, mint a vogul hitrege ősi indítéka, amely szerint a Nap kedvese, a tündérkisasszony', annak aranyhaját simogatja... A Magdaléna-hitrege másik indítéka pedig, amely szerint Magdaléna Jézus lábait hajával törölgeti, azt tételezi föl, hogy Magdalénának igen nagy haja volt. Ezt a mi Tündér Ilonáról szóló hagyományaink is róla erősen kiemelik..."~
Az a feltevés, hogy azért nincs szó az evangéliumokban arról, hogy ki volt a vőlegény a kánai menyegzőn, mert maga Jézus volt az a vőlegény, Magyar Adorján felismeréseinek a fényében igazolódni látszik. Az Umberto Eco által idézett szöveg szerint a Szent Grál " Jézus nemzetségét és utódait jelentette azt a 'Sang Real'-t, melynek őrei a templomosok voltak... A Szent Grál ugyanakkor - szó szerint - az az edény kellett hogy legyen, amely Jézus vérét fölfogta és megőrizte. Más szavakkal: a Mária Magdolna öle." (7)
Az Egyiptomban talált Fülöp-evangéliumban olvasható: "Krisztus társa pedig Mária Magdolna. Az Úr jobban szerette Máriát az összes tanítványánál, és sokszor megcsókolta a száját." (Fülöp ev,111.) |